Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kampania promocyjna, a buzz marketing?

Możesz mieć najlepiej opracowane, wysokojakościowe i merytoryczne treści w internecie na temat swojej marki. Twoją stroną internetową czy profilami na portalach społecznościowych mogą zajmować się najlepsi specjaliści od wizerunku i eksperci w danej branży. To wszystko jednak na nic, jeśli treści nie będą trafiać do odpowiedniej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów firmy. Jak dotrzeć do takich osób? Przede wszystkim postaw na sprawdzoną i skuteczną kampanię promocyjną. Jak kampania promocyjna ma się do buzz marketingu? To jedno z pytań, które zadaliśmy ekspertowi WMH Agency oraz biegłemu w dziedzinie marketingu przy Sądzie okręgowym w Warszawie – Piotrowi Sulewskiemu.


Co to jest kampania promocyjna?

Kampania promocyjna to, innymi słowy, zbiór działań, które mają za zadanie szybkie i sprawne dotarcie z danymi treściami do konkretnie sprecyzowanej grupy docelowej. To płatna reklama, którą należy prowadzić w oparciu o zbiór danych analitycznych związanych z branżą, w której działa firma, ofertą, a także odbiorcami, do których adresowana jest reklama. Do tworzenia kampanii promocyjnych służą profesjonalne narzędzia marketingowe, takie jak Google Ads, które umożliwia jednoczesne prowadzenie nawet stu kampanii reklamowych.

Co to jest buzz marketing?

Buzz marketing to forma reklamy polegająca na wykorzystaniu specjalnych technik mających przykuć zainteresowanie internautów. To wywoływanie dyskusji i reakcji internautów na zamieszczone przez firmę treści. Do działań buzz marketingowych wykorzystuje się między innymi:

  • Profile na portalach społecznościowych np. Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok;

  • Zewnętrzne fora internetowe i serwisy opiniotwórcze;

  • Stronę internetową oraz firmowy blog marki;

  • Blogi osób i marek współpracujących (np. influencerów);

  • Wizytówkę Google Maps.

Czytaj:  Jak utrzymać ład i porządek w toalecie publicznej?

Wykorzystywanie działań buzz marketingowych służy przede wszystkim budowaniu świadomości na temat marki i poznawaniu klientów oraz ich potrzeb, preferencji. Buzz marketing w odróżnieniu od tradycyjnych kampanii reklamowych nie służy tylko i wyłącznie promocji konkretnej oferty czy promocji na dane produkty.

Jak wykorzystać buzz marketing w kampanii promocyjnej?

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że kampanie promocyjne nie mają nic wspólnego z buzz marketingiem. To jednak nie do końca prawda. Z wypowiedzi naszego eksperta Piotra Sulewskiego wynika, że te dwie formy reklamy internetowej mogą wzajemnie się przenikać.

Piotr Sulewski informuje: Buzz marketing można skutecznie wykorzystać przy kampaniach promocyjnych. Należy pamiętać, że kampania promocyjna to również treść, na temat której internauci mogą dyskutować i na którą reagują. Dobrze widać to na przykładzie reklam marki Shopee. Poprzez dyskusje i reakcje na temat kampanii promocyjnych, wywołane dzięki działaniom buzz marketingowym, możemy przeanalizować jej skuteczność. Czy kampania podoba się internautom? Czegoś im w niej brakuje? A może kampania była zbyt nachalna i odpychająca? To jedne z pytań, na które możemy otrzymać odpowiedź.

Jakie są zalety buzz marketingu?

Oprócz tego, że buzz marketing można wykorzystać przy mierzeniu efektów kampanii promocyjnej, ma on szereg innych zalet cenionych przez przedsiębiorców. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • Niski koszt;

  • Szybki efekt (generowanie większego ruchu organicznego, zwiększenie liczby klientów);

  • Uniwersalność (świetnie sprawdza się w niemal każdej branży);

  • Łatwiejsze konkurowanie z dużymi i dobrze wypozycjonowanymi w sieci markami tj. Transfer Multisort Elektronik, Śnieżka, Eveline Cosmetic, Apart, Pruszyński, Drutex, Enter Air, Barlinek, InPost, Dino, Polenergia, Euro Net;

  • Możliwość zdobycia linków pod pozycjonowanie strony internetowej;

  • Zwrócenie uwagi konsumentów i zatrzymanie przy marce odbiorców;

Czytaj:  Dieta z niskim glutenem i laktozą: przewodnik dla początkujących

Czemu służy buzz marketing?

Buzz marketing służy głównie ogólnie pojętemu budowaniu pozytywnego wizerunkowi marki. Pozytywny wizerunek firmy ma z kolei niebagatelny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. W momencie kryzysu na rynku najlepsze co możesz zrobić dla swojej marki, to właśnie budowanie wizerunku i promocja swoich usług. Buzz marketing to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą to zrobić niskim kosztem.

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Monika Jabłońska
Monika Jabłońska

Absolwentka technologii żywności na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Od ponad 7 lat specjalizuje się w tworzeniu kreatywnych dekoracji cukierniczych. Autorka licznych artykułów na temat szybkich i stylowych sposobów dekorowania wypieków. Prywatnie miłośniczka podróży kulinarnych i fotografii.​

Artykuły: 79

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *