Sposoby-na-rozciągnięcie-butów-to-szybkie-i-proste-534x462

Sposoby na rozciągnięcie butów – to szybkie i proste!

Na pewno chociaż raz w swoim życiu miałaś taką sytuację, że nowo zakupiony but nie pasuje, jest za mały i obciera. To bardzo męczące i uciążliwe momenty, ale da się im zaradzić. Ładne buty to nie jest krok do zwycięstwa, ważne żeby były jeszcze wygodne. Bo jak poradzisz sobie przez osiem godzin w pracy albo na długim i ważnym spotkaniu? Po jednym wyjściu do sklepu szpilki, baleriny, trampki uciskają, dłużej nie musisz się męczyć. Tutaj znajdziesz kilka sposobów na rozciągnięcie butów. Wydawać by się mogło, że to trudne zabiegi. Nic bardziej mylnego! Zobacz:

1. Młotkowa metoda

Do tej metody potrzebujesz młotka. Weź but do ręki i delikatnie postukaj młotkiem po jego wewnętrznej stronie na pięcie. Ta czynność sprawi, że but lekko się poszerzy. Należy jednak pamiętać, że w przypadku obcierających butów lakierowych, musimy być ostrożniejsi, ponieważ lakier może pęknąć. Wtedy przed użyciem młotka możesz włożyć do buta szmatkę.

2. Gazety

Gazety stare, poniszczone, pobrudzone albo nieużywane zgnieć do postaci kulki, potem namocz alkoholem. Nada się denaturat albo spirytus. Później kulkami wypchaj buty, bardzo ciasno, wtedy skóra się rozciągnie. Wypełnionego buta odstaw na kilka godzin. Ważne! Jeśli skóra wewnątrz Twojego buta ma jasny kolor, po włożeniu nasączonych kulek skóra może pociemnieć, odbarwić się. Gdybyś za bardzo bała się o swoje buty, możesz je wypełnić suchymi gazetami, taka metoda też zadziała, ale może być mniej efektowna i dłuższa.

3. Grube skarpety

Grube skarpety zamocz w wodzie. Mają być wilgotne, ale nie powinny ociekać wodą. Następnym krokiem będzie założenie ich na nogi. Na mokre skarpety zakładamy buty. Następnie staraj się je rozchodzić po domu. Tę metodę stosuj kilka razy, jest najbardziej znaną na rozciągnięcie obuwia.

4. Parująca woda

W garnku lub słoiku nastaw wodę i poczekaj aż się zagotuje. Gdy pojawi się para, umieść nad nią buta i trzymaj, ale ostrożnie, nie oparz się. Gdy but będzie już nagrzany, lekko wilgotny, załóż go i rozchodź.

5. Zamrażarka

Dobrze znaną metodą, którą często się stosuje jest również ta z zamrażarką. Słyszałaś wcześniej o niej? Do foliowego woreczka wlej wodę, zawiąż go, żeby nic się nie wylało. Taką tak zwaną “domową wkładkę” wsadź do buta, a but z kolei włóż do zamrażarki na kilka godzin. Woda w zimnie zwiększy objętość i jednocześnie rozciągnie obuwie.

6. Plaster

Zamiast kłaść plaster na zranione i bolące miejsce na pięcie lub stopie, przyłóż i przyklej go na buta, w miejsce, które jest przyczyną obtarć. To też działa! Co więcej, nie będzie go widać.

7. Suszarka do włosów

Sięgnij po suszarkę, załóż grube, wełniane skarpety oraz buty, które potrzebują rozciągnięcia. Później załącz suszarkę i kieruj ciepłe powietrze na buty. Dzięki temu materiał będzie bardziej miękki i zdolny do modelowania.

8. Sznurówki

Gdy buty sportowe i trampki Cię obcierają, warto zainwestować w dobrze dobrane sznurówki. Sprawią, że but lepiej będzie trzymał się na nodze i już więcej Cię nie obetrze.

9. Domowe rozchodzenie

Jeśli nie masz czasu ani możliwości na skorzystanie z powyższych trików i metod, kilka dni przed planowaną imprezą albo założeniem do pracy, staraj się codziennie po kilka minut pochodzić w butach po domu, przyzwyczaj stopy. Wtedy but naturalnie powinien się rozciągnąć.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij